با برگزاری موفقت آمیز مسابقات بین المللی ژیمناستیک در توکیو؛ میزبانان ژاپنی یک گام به از سرگیری رویدادهای تست المپیک نزدیکتر شدند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از نیوزنو، مسابقات بین المللی ژیمناستیک با حضور ۳۰ ورزشکار از کشورهای ژاپن، روسیه، آمریکا و چین با وضع مقررات سختگیرانه و پروتکل های بهداشتی در سالن ژیمناستیک یویوگی توکیو برگزار گردید. این مسابقات تحت عنوان “دوستی و همبستگی” انجام شد و طی آن تست های کووید۱۹، قرنطینه و ضدعفونی اماکن و تجیهزات رویداد بطور منظم از سوی میزبان صورت پذیرفت. هیده ماسا ناکامورا، نماینده کمیته برگزاری توکیو۲۰۲۰ عنوان کرد که روند برگزاری این رویداد در رشته ژیمناستیک، میزبانان بازی های المپیک را برای آغاز مجدد رویدادهای تست المپیک از ماه مارس آماده کرده است.
مسابقات تست المپیک که فرصتی برای سنجش و ارزیابی امکانات و سازه های المپیکی کشور میزبان است در رشته های بسکتبال، ژیمناستیک، راگبی، تیراندازی، والیبال و دومیدانی بدلیل پاندمی گسترده کرونا لغو گردیده بود. توکیو۲۰۲۰ اعلام کرده است که حجم و نحوه برگزاری رویدادهای تست بعنوان بخشی از پلان و برنامه ریزی در مسیر برگزاری بازی های المپیک درنظرگرفته شده است.

 

منبع خبر:www.olympic.ir