اولگ ماتیستین، وزیر ورزش روسیه اعلام کرد که روسیه در تعامل با چین در تلاش است تا فرهنگ سازی در حوزه ورزش و تربیت بدنی را برای سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ مشترکا انجام دهد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه، ماتیتسین ، که رئیس فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی نیز است ، اظهارداشت که گفتگوهای دو دولت در کنفرانس های سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) انجام شده گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: “برای نخستین بار ، چین و روسیه جلساتی رو در رو در همایش های یونسکو در خصوص مبارزه با سو استفاده از دوپینگو توسعه روابط دوجانبه برگزار کردند. ما تصمیم گرفته ایم که سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به همکاری دو جانبه در زمینه فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش اختصاص یابد”. صحبت های وزیر ورزش روسیه در حالی بیان شده است که با تصمیم دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS محرومیت ۴ ساله روسیه به ۲ سال کاهش یافته و این موضوع مدتی است به محل مناقشات رسانه ای نیز تبدیل شده است.

هرچند محرومیت برای روسیه حتی در طی ۲ سال هم محرومیتی فراگیر و گسترده از میزبانی رویدادهای بین المللی تا برگزاری کمپ ها و مسابقات جهانی است و ورزشکاران روس نیز بدون پرچم کشورشان در ۲ رویداد المپیکی توکیو۲۰۲۰ و المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ حضور می یابند.

 

منبع خبر:www.olympic.ir