عضو سابق کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا، به نقش رئیس فدراسیون والیبال ایران در انتخاب ۶ ایرانی برای کمیته‌های AVC اشاره کرد و گفت: حضور دکتر داورزنی در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا، در این انتخابات موثر بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در نشست هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا برای انتخاب اعضای کمیته‌های مختلف که روز گذشته (دوشنبه) به صورت وبینار برگزار شد، ایران صاحب ۶ کرسی در کمیته‌های داوران (فرهاد شاهمیری)، مسابقات (مسعود یزدان‌پناه)، مربیان (محمود افشاردوست)، مالی (مهدی اسلامی)، ساحلی (کسری غفوری) و پزشکی (غلامرضا نوروزی) شد.

سعید درخشنده عضو سابق کمیته مسابقات AVC ، در ارزیابی از انتخابات کنفدراسیون آسیا و کرسی‌‌های کسب شده برای ایران، گفت: با توجه به جایگاه والیبال ایران در صدر آسیا، میزبانی‌های کشورمان از رقابت‌های آسیایی و جهانی و نیز توسعه والیبال ایران در سطح آسیا و جهان، این انتظار می‌رفت که در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون آسیا کرسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته نوروزی و افشاردوست قبلا هم در کمیته پزشکی و کمیته مربیان حضور داشتند و مجددا انتخاب شدند. اما نفرات دیگری که از سوی ایران برای عضویت در کمیته ساحلی، مسابقات، داوران و مالی معرفی شدند، اگر انتخاب نمی‌ شدند دور از انتظار بود.

درخشنده به نقش رئیس فدراسیون والیبال ایران در کسب این ۶ کرسی اشاره و تاکید کرد: به هر حال حضور آقای دکتر داورزنی در هیت رئیسه کنفدراسیون آسیا، در این انتخابات موثر بود. ضمن این که عضویت دوباره ایشان در هیات رئیسه FIVB باعث می‌شود که حمایت‌های بیش‌تری از اعضای ایرانی جدید در کنفدراسیون والیبال آسیا صورت گیرد.

وی کسب کرسی در کمیته مالی کنفدراسیون والیبال آسیا را اتفاقی دانست که برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران رخ داده و افزود: امیدوارم مهدی اسلامی با توجه به تجربیات خوبی که در این زمینه دارد، بتواند منشا خیر و برکت برای والیبال ایران و آسیا باشد.

درخشنده با اشاره به عضویت ۱۶ ساله خود در کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: عضویت در کمیته داوران و مسابقات AVC بسیار مهم است. در حال حاضر شاهمیری و یزدان‌پناه عضو این دو کمیته هستند و قطعا می‌توانند با موفقیت دوره ۴ ساله خود را پشت سر بگذارند و امیدوارم این عضویت در دوره‌های بعد هم تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر این که برای اولین بار است که والیبال ایران صاحب ۶ کرسی در کنفدراسیون والیبال آسیا می‌شود، تصریح کرد: والیبال ایران تا کنون بیشتر از ۴ کرسی در آسیا نداشته‌ است. امیدواریم بتوانیم از این کرسی‌ها حداکثر بهره‌وری را ابتدا برای والیبال آسیا و سپس برای کشورمان داشته باشیم.

درخشنده در پاسخ به این پرسش که کسب این ۶ کرسی چه تاثیری در پیشرفت والیبال ایران خواهد داشت، گفت: مهم ورود و کسب کرسی در AVC بود که نمایندگان کشورمان موفق به انجام این کار شدند. از حالا به بعد، مابقی کارها به تخصص، مدیریت و کارایی اعضا بستگی دارد و دیگر حمایت در اینجا کارساز نیست. باید نفرات صاحب کرسی، مسلط به زبان انگلیسی باشند، به تخصص رشته مربوطه آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند در تصمیم‌گیری‌های اساسی که در کمیته‌ها صورت می‌گیرد، صاحب نظر باشند.

او افزود: به عنوان مثال در کمیته داوران نقش شاهمیری می‌تواند در احقاق حق داوران والیبال ایران بسیار موثر باشد، به شرطی که بتواند بی‌پروا نظر بدهد و از نظریاتش دفاع کند. کمیته مالی نیز می‌تواند درخصوص وصول طلب‌های ایران از FIVB و AVC رایزنی کند.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال ادامه داد: دکتر نوروزی درحالی به عضویت کمیته پزشکی AVC درآمده که ایشان، پزشک هستند و سابقه ریاست بر فدراسیون پزشکی- ورزشی ایران را هم دارند. بنابراین جا دارد او رئیس کمیته پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا شود.
به هر حال اعضای ایرانی حاضر در کمیته‌های AVC می‌توانند با استفاده از این کرسی‌ها، نقش موثری در پیشرفت والیبال آسیا و ایران داشته باشند.

 

منبع خبر:www.volleyball.ir