عمر کرملف، دبیرکل فدراسیون بوکس روسیه بعنوان رئیس جدید فدراسیون بین المللی بوکس، آیبا، انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرست پست، پس از برگزاری انتخابات فدراسیون پر التهاب بوکس، عمر کرملف توانست پس از ۴ دور رای گیری و اخذ ۸۶ رای رقبای خود یعنی بوریس فاندر ورست از هلند و محمد مستحسنه، رئیس موقت آیبا از مراکش را پشت سر گذارد.
طی مجمع فوق العاده آیبا که بصورت آنلاین برگزار گردید؛ در راند چهارم رای گیری، فاندر ورست توانست ۴۵ رای و محمد مستحسنه ۱۹ رای بخود اختصاص دهند. فدراسیون بین المللی بوکس برای مدتی توسط کمیته بین المللی المپیک تحت تعلیق قرارگرفته و از هدایت و دخالت در رشته بوکس در بازی های توکیو۲۰۲۰ نیز محروم است.
پیش از برگزاری انتخابات ریاست آیبا حواشی زیادی پیرامون حضور عمر کرملف و محمد مستحسنه بدلیل عاملیت این ۲ شخص در محروم شدن بوکس در رسانه های مختلف بازتاب داشت. نخستین ماموریت کرملف هم اکنون بازگرداندن و ترمیم اساسنامه فدراسیون بین المللی بوکس برای احراز شرایط در بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود.
آیبا پس از استعفای اجباری غفور راخیموف، رئیس پیشین خود که بدلیل فساد گسترده تحت تعقیب قرارگرفته بود؛ شرایط متزلزلی را تجربه کرده است. کرملف پس از انتخاب بعنوان رئیس جدید آیبا اظهارداشت: “ما باید با هم متحد شویم و با یک مأموریت به تنهایی کار کنیم: بازسازی اعتبار و اعتمادی که آیبا زمانی در ذهن افراد ورزش در سراسر جهان داشت و البته این موضوع شامل بازیابی وضعیت المپیک یبوکس است.
منبع خبر:www.olympic.ir