به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از امروز (پنج‌شنبه) آغاز شد.

در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های سایپا تهران، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه الف و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر در گروه ب دور مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند.

در پایان دور مقدماتی، چهار تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هر گروه) در یک گروه برای رتبه‌های اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند تا قهرمان مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به عنوان نماینده ایران را به دست آورد.

دیدارهای هفته نخست لیگ برتر متمرکز بانوان در گروه الف از امروز در سالن فدراسیون والیبال شروع شد و روزهای شنبه یکم آذرماه و دوشنبه سوم آذرماه نیز پیگیری خواهد شد.

در نخستین مسابقه امروز، تیم‌های شهرداری قزوین و اکسون به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده قزوین سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ حریف خود را شکست داد و به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت.

فرحناز قویدل و سمانه اسدیان به عنوان داوران اول و دوم این مسابقه ۸۳ دقیقه‌ای را قضاوت کردند. اکرم ابن یمین و منصوره خزچین نیز به عنوان ناظران داوری و فنی، نظارت بر جدال دو تیم شهرداری قزوین و اکسون را بر عهده داشتند.

تیم‌های سایپا تهران و سروقامتان بابل نیز در دومین مسابقه روز نخست به مصاف یکدیگر رفتند و نارنجی پوشان سایپا سه بر یک فاتح میدان شدند تا سه امتیاز کامل این مسابقه را از آن خود کنند.

نماینده بابل در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۸ مغلوب سایپا شد.

زینب حقی و پگاه حکام‌زاده داوران اول و دوم این مسابقه بودند که ۱۱۰ دقیقه طول کشید. زهرا گلابیان و منصوره خزچین نیز ناظران داوری و فنی این دیدار بودند.

جدول گروه الف لیگ برتر بانوان پس دو دیدار روز نخست به قرار زیر است:

برنامه چهار دیدار دیگر هفته نخست لیگ برتر متمرکز بانوان در گروه الف بدین قرار است:

شنبه یکم آذرماه
ساعت ۱۴: شهرداری قزوین – سروقامتان بابل
ساعت ۱۷: سایپا تهران – اکسون

دوشنبه سوم آذرماه
ساعت ۱۴: سایپا تهران – شهرداری قزوین
ساعت ۱۷: سروقامتان بابل – اکسون

گفتنی است، مسابقات هفته نخست گروه ب لیگ برتر متمرکز بانوان نیز روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۶، ۸ و ۱۰ آذر‌ماه پیگیری خواهد شد.

منبع خبر:www.volleyball.ir