با سلام خدمت شما همراهان عزیز سایت فراورزش!

خب طبیعتا قرار دادن هرگونه پوششی مثل ماسک برروی صورت که جلو دهان و بینی رو میگیره، باعث میشه جریان هوا از این دو مسیر تنفسی به راحتی انجام نشه! مخصوصا زمانی که فرد ورزش میکنه و نیاز به اکسیژن بیشتر، تواتر تنفسی فرد رو بیشتر می کنه!

پس ورزش کردن با ماسک میتونه باعث بشه که کمی دشوارتر حین تمرین تنفس کنیم.

توجه کنید

اول اینکه اون دسته از افرادی که بیماری های قلبی – تنفسی دارن، حدالامکان سعی کنن در منزل و بدون ماسک تمرین کنن! چون تمرین با ماسک ممکنه براشون مشکل ساز بشه!

اگر چز افراد سالم، حتی ورزشکارای حرفه ای که شدت تمریناتشون بیشتر از ورزشکارای عادیه، هستید، اگر جین تمرین احساس سرگیجه، احساس سبکی در سر، بی حسی و گزگز در اندام های بدن، تنفس کوتاه و شدید رو تجربه کردید، سریعا تمرین رو متوقف کنید و ماسک رو از روی صورتتون بردارید و به راحتی تنفس کنید تا علائم نام برده از بین بره!

این نکته رو هم بگم که

تمرین با ماسک مناسب (با ضخامت استاندارد) با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در اماکن ورزشی لازم هست اما کافی نیست! چون به همون اندازه که استفاده از ماسک مهمه، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از حوله و دستکش شخصی و ضدعفونی وسایل باشگاه چند مرتبه در روز ضروریه!

نکته دیکه اینکه؛ تمرین با ماسک در روزهای اول شاید کمی سخت باشه، اما مطمئن باشید بدن با این شرایط سازگار میشه و عادت می کنید. فقط سعی کنید تا قبل از اینکه بدنتون با این شرایط (استفاده از ماسک حین تمرین) سازگار نشده، از انجام تمرینات با شدت بالا پرهیز کنید!

“موفق و تندرست باشید”

” هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع : Www.Faravarzesh.com “

مرجع مطلب: 

/Www.cnet.com/health/how-to-exercise-with-a-face-mask