با سلام خدمت شما همراهان عزیز سایت فراورزش!

بارها و بارها از مربیان ورزشی سوال می شه که آیا ما به مصرف مکمل ورزشی نیاز داریم؟ کدام مکمل ورزشی رو مصرف کنیم بهتره؟
 در ابتدا چند مورد رو بایستی مورد بررسی  قرار داد!
مکمل ورزشی همانطور که از نامش پیداست، کامل کننده رژیم غذایی می باشد! پس تنها زمانی نیاز به مصرف مکمل ورزشی می باشد که رژیم غذایی ما (در صورت رعایت یک رژیم غذایی اصولی و کامل)، به طور کامل پاسخگوی نیازهای فیزیولوژیک بدن ما نباشد.
  1. شما در چه سطح تمرینی قرار دارید ؟
    ابتدا بایستی ورزشکار توسط مربی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود در کدام سطح تمریی قرار دارد!
  • مبتدی؟
  • نیمه حرفه ای؟
  • حرفه ای؟
  1. آیا رژیم غذایی اصولی و کاملی را دریافت می کنید؟
ابتدا بایستی توسط یک متخصص تغذیه ورزشی ارزیابی شوید تا مطمئن شوید به میزان کافی، نسبت مناسبی از درشت مغذی ها (کربوهیدرات، چربی و پروتئین) و ریز مغذی ها (ویتامین ها، املاح، مواد معدنی) را در رژیم غذایتان دریافت می کنید یا خیر!
نکته: مصرف مکمل ورزشی برای ورزشکاران مبتدی که می توانند نیاز غذایی شان را با توجه به نیاز فعالیت ورزشی که انجام می دهند، با یک رژیم غذایی اصولی و کامل برطرف کنند، هیچ لزومی ندارد!
ورزشکاران نیمه حرفه ای و حرفه ای با توجه به زیاد بودن حجم و شدت تمرینات و فواصل استراحتی کم بین جلسات تمرین، با توجه به هدف تمرین (هایپرتروفی، بهبود عملکرد؛ افزایش توان و …)، زیر نظر فیزیولوژیست ورزشی، می توانند از مکمل ورزشی مورد نیاز استفاده کنند!
هشدار: هرگز سعی نکنید کمبود های رژیم غذایی تان را با مصرف مکمل های ورزشی جبران کنید..! به طور مثال؛ صبحانه نخورید، به جای آن مکمل پروتئین وی مصرف کنید.
حجم و شدت تمرینات و فواصل استراحتی کم بین جلسات تمرین، با توجه به هدف تمرین (هایپرتروفی، بهبود عملکرد؛ افزایش توان و …)، زیر نظر فیزیولوژیست ورزشی، می توانند از مکمل ورزشی مورد نیاز استفاده کنند!
۳٫ مکمل ورزشی مناسبی را مصرف کنید!
با توجه به نیاز فیزیولوژیک تمرین ورزشی که انجام می دهید، هدف تمرین و با توجه به همپوشانی برخی مکمل ها (مانند؛ پروتئین وی و BCAA)، سعی کنید طبق دستورالعمل علمی، زیر نظر فیزیولوژیست ورزشی مکمل مورد نظر را از مراکز معتبر مانند؛ داروخانه ها تهیه و مصرف کنید.
“موفق و تندرست باشید”

” هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع : Www.Faravarzesh.com “