جهت سهولت در ثبت اطلاعات خود در سامانه مبین با چت آنلاین سایت در ارتباط باشید.

در این پست شما را با دو سامانه جامع ورزشی کشور آشنا خواهیم کرد. سامانه اول سامانه جامع مبین وزارت ورزش و جوانان و سامانه دوم سامانه دریافت گزارشات مردمی خدمات الکترونیک وزارت ورزش و جوانان

سامانه اول سامانه ای که توسط وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. سامانه فوق با درگاه https://mainmobin.msy.gov.ir فعال می باشد. همچنین آدرس درگاه اطلاع رسانی سامانه مبین با آدرس https://mobin.msy.gov.ir/index.php فعال و شما می توانید آخرین اخبار و اطلاعا ت ورزشی را مشاهده نمایید.

در ادامه با مشخصات و آخرین خدمات ارائه شده این سامانه آشنا خواهید شد.

مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۳ با هدف اجرای تکالیف دستگاه در زمینه تحقق دولت الکترونیک، همچنین ایجاد زمینه تحول دستگاه از سازمان سنتی به سازمان الکترونیک اقدام به شناسایی و تعریف پایگاه های اطلاعاتی پایه نمود و دو پایگاه اطلاعاتی اصلی شامل: پایگاه سرمایه انسانی ورزش کشور و پایگاه اماکن ورزشی کشور را با همت کارشناسان مجموعه طراحی و تشکیل داد. این دو پایگاه اطلاعاتی مادر، مبنای طراحی سایر سیستم های اطلاعاتی آماری و خدماتی مورد نیاز دستگاه قرار گرفت و تا کنون بالغ بر ده سامانه خدماتی و اطلاعاتی بر اساس اقلام آماری جامع این دو پایگاه در وزارت ورزش و جوانان و دوایر ذیربط راه اندازی شده است. از آنجائیکه تشکیل این دو پایگاه پایه و سایر سیستم های وابسته با هدف تأمین نیاز اطلاعاتی، حذف رویه های زائد و ایجاد شفافیت در داده های اطلاعاتی حوزه های ستادی، ادارات کل استانی و شهرستانی ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی و هیئت های زیر مجموعه و سایر جوامع علاقه مند به دریافت و انجام امور پژوهشی در حوزه ورزش کشور راه اندازی گردید تحت عنوان “سامانه جامع مبین” نام گرفت که از طریق ثبتی نمودن اقلام آماری دستگاه و الکترونیکی نمودن کلیه فرآیندهای کاری در دست اجرا قرار دارد.

جهت سهولت در ثبت اطلاعات خود در سامانه مبین با چت آنلاین سایت در ارتباط باشید.

از جمله سیستم ها و سامانه های مرتبط با این سامانه جامع اطلاعاتی که تا کنون در وزارت ورزش و جوانان پیاده سازی شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سامانه برگزاری رویدادهای ورزشی داخلی
  • سیستم واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • سیستم صدور مجوز اعزام و میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی
  • سامانه ثبت سوابق ورزشی
  • سامانه ارائه مجوز باشگاه های ورزشی
  • سیستم داشبوردهای مدیریتی وزارت ورزش و جوانان

آمار ثبت شده در این سامانه تا تاریخ فعلی ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ به روایت تصویر زیر می باشد.


مستندات راهنمای تایید اماکن ورزشی و ثبت ظرفیت های قانونی آنها با هدف آموزش و سهولت در ثبت اطلاعات توسط ادارات کل ورزش و جوانان استانها توسط مرکز فاوا تهیه و منتشر گردید.

با هدف سهولت کاربری و انجام صحیح فرایندهای کاری در پایگاه ملی اماکن ورزشی کشور، مستند تایید اماکن ورزشی و ثبت ظرفیت های قانونی اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در مرکز فاوا تهیه و منتشر گردید.
بهره برداری از پایگاه ملی اماکن ورزشی کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز گردید و تاکنون بالغ بر ۹۰۰۰ مکان ورزشی تحت اختیار وزارت ورزش و جوانان توسط ادارات کل استانی با مجموعه ای از کاملترین قلم های اطلاعاتی مکان ثبت شده است. این پایگاه علاوه بر امکان ثبت و تایید اطلاعات مکانهای ورزشی، امکان اجرای فرایند کاری واگذاری اماکن تحت اختیار به بخش خصوصی را نیز دارد که فایل راهنمای کاربری آن تحت عنوان “دستورالعمل کاربری زیر سیستم ظرفیت های قانونی ” تولید و منتشر شده است.
شایان ذکر است با توجه به تولید نسخه چدید پایگاه اماکن ورزشی نسبت به زمان راه اندازی آن، مستند راهنمای نسخه جدید شیوه ثبت مکان در این پایگاه اطلاعاتی نیز در این مرکز تولید و در این درگاه در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.
جهت مطالعه مستندات مربوطه (تایید مکان در پایگاه اماکن ورزشی ویژه ادارات استانی – ثبت ظرفیت های قانونی اماکن ورزشی – ثبت در پایگاه ملی اماکن ورزشی) روی لینک های دانلود ۱ و ۲ و ۳ کلیک نمایید.
جهت اطلاع و ارتباط با رابطین ستادی با ادارات کل به جدول ذیل را مشاهده نمایید.
ردیف
نام راهبر ستادی
نام استان های مربوطه
۱
خانم بادکوبه
اسامی استانها:
خراسان رضوی/ خراسان شمالی / مرکزی / یزد/ ایلام/ همدان
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۴۷۶
a.badkoubeh@msy.gov.ir
۲
خانم حدیدی
اسامی استانها:
خوزستان / کردستان/ کهکیلویه و بویر احمد / هرمزگان/ سیستان و بلوچستان/ چهارمحال بختیاری
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۳۹۱
h.hadidi@msy.gov.ir
۳
خانم هرمزی
اسامی استانها:
آذربایجان شرقی / اردبیل / خراسان جنوبی / سمنان / اصفهان/آذربایجان غربی
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۴۷۶
s.hormozi@msy.gov.ir
۴
آقای گلاب
اسامی استانها:
زنجان / قزوین / کرمانشاه / مازندران / البرز/گیلان
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۲۶۶۰۹۶۱
۵
آقای گیوری
اسامی استانها:
فارس / گلستان / قم/ لرستان/ تهران/ بوشهر/ کرمان
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۵۵۷
s.givari@msy.gov.ir

کلیه دستگاه های اداری و ستادی ملزم به ثبت اطلاعات رشته های ورزشی تغییرات رشته های ورزشی فدراسیون های ورزشی در این سامانه می باشند.
جهت دانلود مستند کدگذاری رشته های ورزشی فدراسیون های ورزشی روی لینک دانلود شماره ۴ کلیک نمایید. 
جهت اطلاع و ارتباط با رابطین ستادی فدراسیون ها به جدول ذیل را مشاهده نمایید.
ردیف
نام راهبر ستادی
نام فدراسیون های مربوطه
۱
خانم بادکوبه
اسامی فدراسیون­ها:
اسکواش / اسکی/ اسکیت / بدمینتون / بدنسازی و پرورش اندام / بسکتبال / بوکس / بولینگ و بیلیارد
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۴۷۶
a.badkoubeh@msy.gov.ir
۲
خانم حدیدی
اسامی فدراسیون­ها:
کاراته / کبدی / کشتی / کوهنوردی / گلف / موتور سواری / نجات غریق / ورزش های نابینایان / وزنه برداری
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۳۹۱
h.hadidi@msy.gov.ir
۳
خانم هرمزی
اسامی فدراسیون­ها:
شنا، شیرجه و واترپلو / فوتبال / قایقرانی / ورزش های همگانی / کنگ فو / پزشکی ورزشی / تکواندو / شطرنج/ ورزش های بیماران خاص
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۴۷۶
s.hormozi@msy.gov.ir
۴
آقای گلاب
اسامی فدراسیون­ها:
انجمن های ورزشی / والیبال / ورزش های دانشگاهی / ورزش های سه گانه / ورزش های دانش آموزی / ورزش های روستایی و عشایری / ورزش های رزمی / ورزش های ناشنوایان / ووشو
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۵۵۹
۵
آقای گیوری
اسامی فدراسیون­ها:
پهلوانی و زورخانه ای / ورزش های جانبازان/ تنیس خاکی/ ورزش های کارگری/ هندبال/ شمشیر بازی/ هاکی / تنیس روی میز
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۵۳۴
s.givari@msy.gov.ir
۶
آقای خلج
اسامی فدراسیون­ها:
تیراندازی/ تیر اندازی با کمان/ جودو/ چوگان
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۵۳۴
a.khalaj@msy.gov.ir
۷
خانم اعلمی
اسامی فدراسیون­ها:
دو میدانی / دوچرخه سواری/ ژیمناستیک/ سوارکاری
اطلاعات تماس:
۰۲۱-۲۳۰۸۲۴۶۸
z.alami@msy.gov.ir

یکی دیگر از خدمات این سامانه ثبت سوابق ورزشی ورزشکاران مربیان و داوران می باشد. آدرس این خدمت http://regmobin.msy.gov.ir می باشد.
پایگاه سرمایه انسانی ورزش کشور با هدف شناسایی سرمایه انسانی حوزه ورزش کشور به منظور ساماندهی و ایجاد بهبود در ارائه خدمات از سال ۱۳۹۵ در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است و در حال توسعه می باشد. سامانه ثبت سوابق ورزشی وزارت ورزش و جوانان در راستای ایجاد سهولت و سرعت در دسترسی به ثبت اطلاعات توسط جامعه ورزش کشور راه اندازی شده است.
کلیه افراد دارای گواهی های آموزشی و احکام قهرمانی ورزشی از جمله ورزشکاران، مربیان، داوران، و کادر پزشکی ورزشی می توانند نسبت به ثبت اطلاعات عمومی و تخصصی خویش در این پایگاه اقدام نمایند و با استفاده از کد رهگیری دریافتی از سامانه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در هر زمان اقدام کنند. شایان ذکر است پیامک فعال سازی و کد رهگیری سامانه به شماره تلفن همراه وارد شده در زمان ثبت نام ارسال خواهد گردید. لذا لازم است متقاضیان از صحت آن اطمینان حاصل نموده و در نگهداری از کد رهگیری دریافتی دقت لازم را بعمل آورند.
فایل راهنما ثبت اطلاعات ورزشی خود را از لینک روبرو دانلود نمایید. https://cdn.faravarzesh.com/up99/2020/11/راهنمای-کاربری-سامانه-ثبت-سوابق-ورزشی-سایت-فراورزش.pdf

راهنمای کاربری سامانه جامع مبین ویژه دفاتر پیشخوان دولت – جهت دانلود روی لینک مقابل کلیک نمایید. https://cdn.faravarzesh.com/up99/2020/11/راهنمای-کاربری-سامانه-جامع-مبین-ویژه-دفاتر-پیشخوان-دولت-faravarzesh.pdf
دستورالعمل ثبت مربیان و داوران- ویژه دفاتر پیشخوان دولت  – جهت دانلود روی لینک مقابل کلیک نمایید. https://cdn.faravarzesh.com/up99/2020/11/دستورالعمل-ثبت-مربیان-و-داوران-ویژه-دفاتر-پیشخوان-دولت-فراورزش.pdf

سامانه دوم سامانه دریافت گزارشات مردمی خدمات الکترونیک می باشد. 
سامانه دریافت گزارشات مردمی حوزه خدمات الکترونیک وزارت ورزش و جوانان با هدف ایجاد سهولت در تجمیع بازخوردهای مردمی و بهره مندی در برنامه های توسعه سامانه های خدماتی توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری به بهره برداری رسید. آدرس درگاه http://sd.msy.gov.ir/ogp/customized/cu-msy/pages/core/login/login_inner.php می باشد.
مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرای تکالیف و افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان از خدمات الکترونیک وزارت ورزش و جوانان، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه ای تحت عنوان سامانه دریافت گزارشات مردمی خدمات الکترونیکی نموده است. عملکرد اصلی این سامانه دریافت نقطه نظرات، گزارشات خطا، پیشنهادات و انتقادات ذینفعان در هر یک از سامانه های الکترونیکی و پایگاه های اطلاعاتی عمومی دستگاه می باشد. از اینرو خدمت گیرندگان این سامانه عبارتند از فدراسیونها و هیئتهای ورزشی، ادارات کل استانی و شهرستانی، و افراد متقاضی دریافت خدمات الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان.
این سامانه همه روزه توسط راهبران هر یک از سامانه های خدماتی مورد بررسی واقع و تحت نظارت مدیریت مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری رسیدگی می گردد. این سامانه در بستر میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان پیاده سازی شده و ارسال پیام پس از ثبت فرم عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی که فایل راهنمای شیوه استفاده از آن در انتهای صفحه آمده است، امکان پذیر می گردد.
از اهداف طراحی این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • جمع آوری، بررسی و تحلیل بازخوردهای ذینفعان خدمات الکترونیکی
  • دریافت پیشنهادات و طرح ایرادات کاربری احتمالی به منظور ارتقای کیفیت سامانه های خدماتی و تأمین نیاز ذینفعان
  • امکان پاسخگویی به سوالات کاربران سامانه های خدمات الکترونیکی در یک سامانه واحد
  • تسهیل در ایجاد ارتباط میان ذینفعان و کارشناسان فنی سامانه های الکترونیکی و پرهیز از نیاز به تماس های تلفنی و ارسال مکاتبات بدون امکان پیگیری مناسب
  • ارتقای فرهنگ پاسخگویی به شهروندان و مهم شمردن نقطه نظرات کاربران

جهت سهولت در ثبت اطلاعات خود در سامانه مبین با چت آنلاین سایت در ارتباط باشید.

امکانات سامانه:
  • ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص هر یک از سامانه ها و پایگاه های موجود به منظور توسعه سامانه های الکترونیکی
  • ارسال گزارشات خطاهای احتمالی سامانه های الکترونیکی جهت رسیدگی و رفع خطا
  • طرح پرسش در خصوص شیوه عملکرد سامانه های الکترونیکی از راهبران مربوطه
  • سادگی فرم درخواست و سهولت در استفاده از سامانه
امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود.
گردآوری شده در سایت فراورزش – منبع اطلاعات درگاه اطلاع رسانی سامانه مبین https://mobin.msy.gov.ir/index.php
هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.www.faravarzseh.com